Ciska Peters - nederlandstalige website Ciska Peters - english website

Relatiemarketing op het Mapfre Andalucia Open op Aloha
Geplaatst door Pim ter Linde op 31 Maart 2008 om 09:49
Een relatiemarketing instrument wat op dit weblog nog nooit ter sprake is gekomen is golf, terwijl we daar toch al heel lang mee bezig zijn. In Nederland zijn we daarmee begonnen als bedrijfslid op de golfbaan Nunspeet en daarna op Almeerderhout. Ons bedrijf organiseerde jaarlijks de fameuze Peters & Ter Linde PROM-AM. Een succesvol concept waarbij elke flight van 4 deelnemers bestond uit een Bekende Nederlander en 3 PROMinente relaties van ons bureau. BN’ers die toen meespeelden waren o.a. Ivo Niehe, Guus Hiddink, Ursul de Geer, Leo Beenhakker, Jack van Gelder, Robert Kranenburg, Rudi Carrell en Reinout Oerlemans. We moesten toen erg schipperen om alle klanten een felbegeerde uitnodiging te kunnen bezorgen.

Tegenwoordig golfen we voornamelijk nog privé. En omdat we zakelijk opereren vanuit drie locaties: Huizen, Marbella en ons varende kantoor Green Queen, spelen we eigenlijk alleen nog maar op Club de Golf Aloha in Marbella. Dat is een heerlijke klassieke club waar we al 12 jaar lid van zijn. Een echte ledenclub en geen commercieel gebeuren zoals dat tegenwoordig in Zuid-Spanje gebruikelijk is. Groot was dan ook de consternatie toen vorig jaar het bestuur op een verzoek van de PGA inging om een wedstrijd van de European Tour op Aloha te mogen organiseren. Alle top-golfclubs in Spanje staan in de rij voor zo´n prestigieuze uitnodiging maar de leden van Aloha niet echt. Al dat gedoe op onze mooie club. Nou vooruit voor één keertje dan. Wij waren er vorig jaar niet bij en stemden tegen om het nog een keer te doen.

Het bestuur zette echter door en is nu dan ook o.a. daardoor exit. Het nadeel voor de leden is dat je twee weken niet op je eigen club terecht kunt, het voordeel is dat je ter compensatie gratis op alle banen in de omgeving mag spelen. En dat is natuurlijk ook wel weer eens aardig. De Junta de Andalucia is de sponsor. En toen er een uitnodiging vergezeld van een lanyard met een VIP-badge, van onze goede relatie Osborne, op onze Spaanse deurmat viel, begonnen we het nog leuker te vinden.
Osborne had gigantisch uitgepakt met een hospitality tent op het mooiste plekje van de baan en serveerde hun complete drankenassortiment met heerlijke Jambon Iberico de Bellota van hun eigen merk Cinco Jotas. En toen ook de goed presterende Nederlanders Lafeber, Derksen, en Luiten en hun internationale collega´s Olazábal, Westwood en Jiménez daar in het wild rondliepen vielen alle marketingmuntjes op hun plaats. Wij stemmen volgend jaar voor. Van natte vinger gesproken.
Osborne's PR-man Juan Mateos de Arizon, Spanje's topgolfer Miguel Angel Jimenez en Ciska Peters
De hospitality-tent van Osborne boven op het terras van het clubhuis van Aloha

Terug naar vorige pagina

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties aanwezig.

Blijf op de hoogte met RSS!
Klik op onderstaande button om dit blog toe te voegen aan uw RSS reader

Wilt u een reactie plaatsen?
Maak dan gebruik van onderstaand formulier.

Naam (verplicht)
E-mail (verplicht, wordt niet getoond)
Reactie